.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نهایی شدن گزینه های وزارت رفاه

وزارت رفاه و تامین اجتماعی به دلیل حجم گسترده فعالیت و اهمیت سازمان های تابعه نظیر سازمان تامین اجتماعی ، سازمان خدمات درمانی ، سازمان بازنشستگی کشوری ، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایرودارا بودن صدها شرکت بزرگ اقتصادی و هزاران مرکز درمانی و بیمارستان های مختلف ، در حوزه های حمایتی و بیمه ای، بازنشستگی سلامت و اقتصادی دارای نقش غیر قابل انکاری است .

به گزارش خبرنگار «فردا» ،حجم فعالیت ها و گروه های هدف این وزارتخانه که 90 درصد افراد جامعه را شامل می شود بر اهمیت این وزارتخانه می افزاید . همین امر باعث شده تا نمایندگان مجلس سرنوشت این وزارتخانه و وزارت آموزش و پرورش را در دولت نهم و دهم با حساسیت خاصی پیگیری و دنبال کنند .

نگاهی به گذشته نشان می دهد در دولت قبل ابتدا اشعری برای وزارت آموزش و پرورش و سید مهدی هاشمی برای وزارت رفاه معرفی شدند اما موفق به کسب رای اعتماد نشدند .

حتی وزاری بعدی یعنی پرویز کاظمی و فرشیدی نیز در میانه راه جا ماندند و سکان هدایت این دو وزارتخانه به علی احمدی و مصری سپرده شد .

دردولت دهم نیز خانم ها کشاورز و آجرلو نتوانستند برای تصدی این دو وزارتخانه رای اعتماد کسب کنند و این دو وزارتخانه تا کنون با سرپرست اداره می شوندکه این خود حکایت از حساسیت نمایندگان بر روی این دووزاتخانه حیاتی دارد .

در این میان در خصوص وزارت رفاه و تامین اجتماعی اگر چه با گمانه زنی های رسانه ای در هفته های اخیر از گزینه هایی چون سید علی ریاض ، ابوالحسن فقیه ، مهرداد بذرپاش ، خانم الهیان و این اواخر خانم آلیا نام برده می شود اما براساس جدیدترین اخبار از منابع مطلع ، صادق محصولی و نادعلی الفت پور گزینه های قطعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواهند بود که طی چند روز آینده یکی از آن ها به عنوان گزینه های پیشنهادی معرفی خواهند شد .

بنابر گزارش این منابع ،چنانچه نظر رئیس جمهور برای انتخاب فردی خارج از وزارت رفاه و تامین اجتماعی جلب شود به طور حتم محصولی مشاور سابق رئیس جمهور و وزیر کشور دولت نهم با مهارتی که درحوزه های اقتصادی از خود نشان داده است معرفی خواهد شد .

در همین زمینه شنیده می شود در هفته گذشته مذاکراتی نیزاز سوی شخص رئیس جمهور با محصولی صورت گرفته است .

درهمین حال به نظر می رسد به دلیل روابط نزدیک محصولی با شخص رئیس جمهور و تجربه نه چندان موفق وی در کسب رای اعتماد در دولت نهم که با اختلاف نیم رای وزیر کشور شد ... و فضای سیاسی حاکم برکشور و حوادث پس از انتخابات ، احتمال این انتخاب از سوی نمایندگان مجلس بسیار ضعیف است .

از همین رو ، گروهی دیگر معتقدند رئیس جمهور ناچار است برای جلب نظرنمایندگان مجلس گزینه ای در داخل وزارتخانه انتخاب و به مجلس معرفی کند که در همین خصوص گفته می شود نادعلی الفت پور سرپرست فعلی وزارت رفاه و تامین اجتماعی که در طول سه سال گذشته قائم مقامی و معاونت توسعه و مدیریت و امور مجلس این وزاتخانه رابر عهده داشته است واز طرف دیگر به واسطه مسئولیت سفرهای استانی و جایگاه اداری و آشنایی نسبتا مناسبی که با نمایندگان و مقامات استانی و سازمان های تابعه دارد و عملکرد نسبتا موفقی که در این وزارتخانه از خود نشان داده است به عنوان گزینه مناسب یاد می شود .

به هر تقدیر باید تا چند روز دیگر منتظر تصمیم رئیس جمهور ماند تا معلوم شود کدام یک از گزینه های محصولی و الفت پور سکاندار وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواهند بود .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.